Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Girlz Tour - WaarBenJij.nu Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Girlz Tour - WaarBenJij.nu

Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Girlz

27 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Onze trip in Ecuador begon met een homestay in Guayaquil, waar twee broers woonden die we in Lima hadden ontmoet. Eerst dachten we dat alleen rondleiding kregen maar we mochten ook bij hun blijven slapen. Bij het appartement werden we blij verrast, eigen kamer, badkamer en zelfs een bar en jacuzzi in de tuin. Eerst zijn we naar parc historico geweest. Een soort van dierentuin, gemixt met koloniale gebouwen die vroeger in het centrum stonden en een park waar je lekker kon relaxen. Daarna gelunched met traditionele visgerechten en rondgekeken in het winkelcentrum. S avonds kwamen er wat vrienden van de jongens langs, inclusief een aantal die we ook in Lima hadden ontmoet. Veel gelachen en gedanst. De volgende dag zijn we naar het oorspronkelijk centrum van Guayaquil gegaan. 470 treden omhoog voor een mooi uitzicht bij de vuurtoren. Daarna over malecon, de boulevard, gelopen. Gezellige sfeer. Savonds richting Manta waar we de avond hebben doorgebracht bij de ouders van de jongens in een nog asocialer huis met uitzicht op de zee.

Vanuit Manta de bus richting Puerto Lopez. Hier fietsen gehuurd om naar
Parque Nacional Machalilla te gaan. Bij Agua Blanca kregen we een rondleiding in het museum en door de hele site.
Hierna doorgefietst naar Los Frailes, diverse landtongen met schitterende stranden en kliffen. Stuk gewandeld wat ons veel te lang duurde! Daarna nog even op strand gezeten en weer terug op de fiets.

De volgende dag naar Isla de la Plata, ook wel poor Galapagos genoemd. Op de heenweg zagen we dolfijnen en mega grote schildpadden erg dicht bij de boot zwemmen. Op het eiland deden we een wandeling waar we veel boobies gezien hebben. Nasca, fragata en blauwvoetige. Ter verduidelijking boobies zijn vogels in dit geval. Na de lekkere lunch gingen we weer eens snorkelen. Er was koraal, heleboel vissen zoals roggen en ook zeesterren. Wat minder leuk was, was een beest wat Medusas haar heet. Een doorzichtige string met beestjes die bijten als je er tegen aan zwemt. Ontwijken was echter onmogelijk. Net muggenbeten. Bij terugkomst gelijk door naar Montanita, de party place van Ecuador. Vooral in het weekend is het erg druk maar op maandag en dinsdag hebben we lekker op straat kunnen dansen op Zuid- Amerikaanse muziek onder begeleiding van wat Argentijnen die ons nog een beetje salsa geleerd hebben.

Hierna richting Banos. Een dorpje tussen vulkaan en bergen. De kerk ziet er uit als een Disney kasteel, Savonds met paarse verlichting. Vanaf ons dakterras hadden we goed uitzicht er op. We hebben voor het eerst in ons leven paard gereden. Het was best okay maar niet leukste wat we ooit in ons leven hebben gedaan. Raften kwam daar meer bij in de buurt. Eerst op het droge oefenen, waar Elvira moest gered worden omdat ze buiten de boot was gevallen. Ondanks de kou hebben we ons goed vermaakt op een rivier van klasse 3+ en zijn we geeneens omgeslagen of er uit gevallen. In de avond zijn we nog naar een uitzichtpunt geweest voor de vulkaan en het dorp. Door mist was de vulkaan echter niet te zien, dorp zag er wel mooi uit met het Disney kasteel.

De volgende plek is alweer Quito, de hoofdstad. Eerst zijn we naar Otavalo geweest waar een grote markt is, vooral op zaterdag toen wij er waren. De Haarlemmerstraat valt bijna in het niet erbij. Savonds Elvira's verjaardag gevierd maar de kroegen gingen allemaal om half drie dicht. Met de strikte wetten kregen we de volgende dag ook te maken toen bleek dat er op zondag geen alcohol mag worden geschonken. Daarom maar McDonalds bezocht en een dag later echt uit eten. Op Elvira s verjaardag werd ze s ochtends verrast met chocolade taart met kaarsjes en ook het personeel begon spontaan te zingen. Overdag zijn we naar Mitad del Mundo geweest, waar de evenaar loopt. Er zijn verschillende tentoonstellingen te zien maar vooral wat leuke foto's gemaakt op de gele lijn. En een stempel in ons paspoort erbij.

Maandag het oude centrum gezien. Meest indrukwekkende was de wisseling van de wacht bij het presidentiële paleis. Erg druk met zowel toeristen als locals, de laatsten zongen het volkslied uit volle borst mee. Verrassend genoeg was de president, en vicepresident, ook aanwezig. Savonds uit eten bij tapas y vinos maar helaas niet zo goed als in Nederland.

Woensdag naar Cotopaxi, de vulkaan in de buurt van Quito. Ongeveer anderhalf uur naar boven lopen tot aan de glacier. Erg mooi ijs met rood van lava er door heen. Wel zwoegen op bijna 5000 meter. Daarna naar beneden gegleden en later gefietst. Toen begon het te storten dus snel de bus in terug. Gelukkig hebben wij de vulkaan wel goed kunnen zien, want de twee weken ervoor was die onzichtbaar.

Helaas was dit alweer de laatste dag in Ecuador, morgen richting Colombia. Nog maar twee landen te gaan. Mochten jullie nu benieuwd zijn wat voor muziek hier in is, hier zijn een paar hits. Vooral de laatste is een topper!

Buenas!
X

• 31 Maart 2014 - 19:10

Nico En Sonja:

Weer genoeg gezien daar in Zuid Amerika. Leuke muziek maar persoonlijk hoor ik toch liever OP EEN SLOF EN EEN OUDE VOETBALSCHOEN. Ga ernog lekker van genieten.

Gr. Sonja en Nico

• 31 Maart 2014 - 21:44

Grietje Steenbeek:

Altijd handig die nieuwe vrienden met een mooi huis en gratis overnachten .Klasse .
    Geniet er allemaal nog maar even van , want jullie zijn ver over de helft.
    xxxx M

• 02 April 2014 - 22:38

Corry De Groot:

Hoi meiden.
    War een verhaal weer, Geweldig!! Net wat je moeder zegt,,, Genieten !!
    En ons cluppie staat 2e,maar dat weten jullie vast wel. Veel plezier en op naar jullie volgende verslag. Gr.Corry