De eerste twee weken Perth-Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu De eerste twee weken Perth-Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken Perth-Darwin

Blijf op de hoogte en volg Girlz

22 September 2013 | Australië, Darwin

Hallo,

We zijn inmiddels twee weken onderweg en hebben al een hoop gedaan.

Week 1
Na de vliegreis die prima verliep, zijn we begonnen in Perth waar we de eerste nacht in een luidruchtig hostel hebben doorgebracht. De douanecontrole verliep makkelijk. Via de gevangenis van Fremantle zijn we gereden naar de Pinnacles, deze rotsen waren niet heel bijzonder. Onderweg kwamen we de eerste levende skippy tegen. Op de camping in Cervantes hebben we snel de tent opgezet en drie uur gedaan over eten koken. Achteraf bleek er gewoon een keuken te zijn.

De volgende dag zijn we richting Monkey mia gegaan. Een lange rit waarbij Sabine, Miranda en Denise al de dolfijnen zagen. We zijn gestopt op shell beach waar het hele strand uit schelpen bestaat. 'S Ochtends in Monkey Mia bij het dolfijnen voeren geweest. Sabine en Miranda mochten er eentje geven. Na een wandeling in de duinen zijn we verder gaan rijden richting onze volgende bestemming Coral Bay. Hier hebben we dinsdag gesnorkeld bij het koraal, helaas was veel dood. Wel hebben we mooie vissen gezien, zoals een Dora of een papegaai vis

Hierna naar Karijini NP waar we eerst overnacht hebben. We hebben hier een mooie wandeling gemaakt door een kloof. Langs het water en aardig wat klimwerk. Elvira had het zwaar door verkoudheid. Afgekoeld bij waterval. 'S Avonds doorgereden naar South Hedland, met een camping voor maar 20 dollar (14 euro).

Week 2
Weer een dag gereden richting Broome. Daar bij haven gekeken en in de middag op strand gelegen. Daar een stuk over strand gereden waar we vast kwamen te zitten. Gelukkig hebben ze als slogan 'anywhere, anytime' waardoor we weer snel waren weg getrokken.

Volgende dag meer dan 800 km gereden naar Purnululu NP gereden en op gratis camping langs de weg geslapen. Maandags het park in gegaan. De weg was offroad en erg drama, Denise moest al snel naar de zakjes grijpen. We moesten zelfs door een diepe kuil met water heen. Hier waren een aantal kloven en sandstone bergen. In de Echidna Chasm kon je op sommige plekken er amper door heen. Twintig kilometer voor het einde begon de ellende, sisssssssss. Ja wel een lekke band. Daar gingen we, vier meiden die nog nooit een band hadden verwisseld. Nadat we alle spullen uit de auto hadden getrokken hoorden we een hoopvol geluid. Een auto! Gelukkig was dit echtpaar zo vriendelijk om ons te helpen en mochten we de man geeneens helpen. Op ons thuiskomertje naar de camping. Europcar gebeld die met andere woorden zeiden dat we het zelf maar moesten uitzoeken.

Dat hebben we dan ook maar gedaan. Van de buren kregen we 50 dollar toegestopt waar we in Kununnura precies een nieuwe 2e hands band van konden kopen. Hierna konden we weer verder naar Northern Territory. Op de camping werden krokodillen gevoerd onder een krakkemikkige brug.

Woensdag naar Kakadu NP gereden. We hebben besloten om niet meer offroad te gaan. Veel levende skippy's gezien. De camping opgelicht door maar twee personen aan te melden. Nog even naar het Narradjan Aboriginal visitor centre geweest. Donderdags in het park bij Yellow water, Nourlangie en Ubirr geweest. Hier mooie uitkijk gezien en originele tekeningen van de Aboriginals. De grens met Arnhem land opgezocht, dit is waar de echte Aboriginals nog leven en helaas we niet in mochten. Inmiddels zijn we in Darwin aangekomen en zullen we komende dagen naar Litchfield en maandag vliegen richting Alice Springs.

In de eerste twee weken hebben we veel mee gemaakt. Vriendelijke mensen, mooie parken, veel dode maar toch ook levende dieren en een lekke band. Inmiddels ongeveer 6000 km gereden aan de linkerkant, waar je snel aan gewend raakt. Behalve de ruitenwisser die aangaat als je rechtsaf wilt.

Tot volgende week!

Sabine, Miranda, Denise en Elvira

• 22 September 2013 - 08:17

Patricia:

Zo super gaaf zeg maar lekke band sta je dan he fyn dat jullie werden geholpen en ik vind het super leuk om jullie zo te volgen heel veel plezier en op naar nieuwe beleveninssen xxx tries

• 22 September 2013 - 08:38

Miran:

Wow meiden!! Wat klinkt dat allemaal super gaaf!!! Heel erg leuk. Wat gaaf van al die dieren. En wat een vriendelijke mensen. Jullie genieten!!! Ben jaloers!! Dikke kus!

• 22 September 2013 - 09:58

Esther :

Hiiii...super eindelijk uitgebreid wat te lezen van jullie ..wat een avonturen allemaal... Heel veel indrukken op gedaan.. Ik had zelf al wat geGoogled op afbeeldingen en v Mier vanochtend wat foto's.. Wow dolfijnen gevoerd..crocs& skippies is het wild :-) ff balen van die band en wat een raar volk bij europcar..maar gelukkig alles opgelost.. Blijf veilig on the road en alvast een goede vlucht naar Alice Springs !! Tot snel online hoop ik...xxxxxx

• 22 September 2013 - 10:07

Twan:

Die ruitenwisser, zo herkenbaar! Wij hebben het soms nog XD
    Is kakadu wat? Wij zijn daar over 3 weken =) Have fun!

• 22 September 2013 - 10:33

Joke De Roode:

leuk meiden,om jullie verslag te lezen. zo krijgen we ook een beetje indruk wat jullie allemaal
    beleven. ik ben eigenlijk wel super trots op jullie. Ik hoop dat jullie nog veel mooie belevenissen
    te gemoet gaan. tot snel en dikke kussen.xxxxxxxxxxxxx voor jullie allemaal.

• 22 September 2013 - 10:55

Shirley Rijsdam:

Hey meiden superleuk om jullie reis op deze manier te volgen,en goed om te lezen dat er ook nog WEL hulpvaardige mensen zijn in ons hecktische bestaan vandaag de dag.
    Ook ECHT nederlands om ff de boel op te lichten en maar 2 mensen op te geven

• 22 September 2013 - 11:15

Carola:

Hehe eindelijk teken van leven haahaha nee hoor meiden fijn dat jullie het naar jullie zin hebben 2 weken zijn alweer om gevlogen.... hier mis je nx regen regen regen Haha erg leuk om jullie verslag te lezen dikke kusssssss xx

• 22 September 2013 - 19:17

Kelly:

Ha ladies!!

Wat hebben jullie al een hoop gereisd en gezien!!! Volgens Twan is er aan de oostkust meer WiFi en meer andere backpackers, dus wat dat betreft komt het vast vanzelf goed!

Blijven jullie wel een beetje bij de crocs uit de buurt?? Die hebben vast trek in Hollandse teentjes!

Geniet er van!!

• 22 September 2013 - 20:13

Nico En Sonja:

Heeee Girlz.

Zo te lezen veel gezien en mee gemaakt. Leuk hoor en gelukkig geleerd hoe je een band moet verwisselen.
    Echt iets voor een aanhanger van 010 om de boel op te lichten op de camping.
    Ga er verder nog van genieten en we zien uit naar jullie volgende verslag.

Groeten Nico en Sonja

• 22 September 2013 - 22:21

Bob Van Evelingen:

Hoi, Goed verhaal en veel plezier gewenst bij alle bizarre ervaringen. Ja klopt... vaak de ruitenwisser als je de hoek om wil... hahhaa

• 27 September 2013 - 08:29

Tineke:

hoi meiden wat leuk om het zo te volgen en wat een ervaring rijker zijn jullie straks nog heel veel plezier xxx