Darwin-Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu Darwin-Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu

Darwin-Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Girlz

30 September 2013 | Australië, Alice Springs

Vrijdag de 20e hebben we een relaxte dag gehad. Even bij kletsen met thuis en bij Lake Alexander gelegen. 'S avonds zijn we naar de stad gegaan voor een drankje bij wisdom en Shenanningans.

Zaterdag vroeg naar Litchfield NP geweest. We hebben eerst de Jumping Croc tour gedaan waarbij de krokodillen soms tegen de boot aan sprongen. Bij Wangi falls zijn we op outback avontuur geweest. Onder begeleiding van outback Joey hebben we een St Jacobs kruisspin aangeraakt en groene mieren gegeten. Denise heeft een liggodile aangeraakt. Na andere watervallen en termiethopen kwamen we op de terugweg in het einde van Dry terecht, de eerste regenbui sinds april. Bij zonsondergang op het strand kregen we garnalen, toast en champagne. Joey gaf ons, the awesome 4some, de overgebleven champagne mee.

Zondag zijn we naar Darwin geweest. We hebben geluncht met heerlijke wraps bij millers. Richting einde van de middag naar Mindil Beach geweest waar op zondag een grote markt is. Bij diverse tentjes kon je eten halen we hebben genoten van Mexicaans en oosters. Er was ook een optreden van een didgeridoo speler. We hebben op het strand bij zonsondergang gegeten.

Maandag richting Alice Springs. We hebben op de luchthaven geklaagd over de auto en de slechte service. De manager was erg in schrok en niet te spreken over haar collega's. Hierdoor hoefden we de drop off fee niet te betalen, wat 775 euro was.

Dinsdag begon het avontuur naar Ayers rock, Kings Canyon en de rest van de omgeving. We hadden een luxe tour geboekt met onder Andere champagne bij Sunset. Toen de bus er eindelijk was, bleken er maar twee mensen op de lijst te staan. We wilden niet twee aan twee gaan dus hebben besloten om niet te gaan op deze tour. Snel naar de receptie gegaan die snel geschakeld heeft en ons nog op de budgettour kon meedoen. We waren even geschrokken maar gelukkig waren we snel alsnog onderweg. Zoals het er nu uitziet krijgen we al ons geld terug.
Op weg zijn we eerst richting een camel farm gegaan waarbij je ook andere beesten had. We hebben bijvoorbeeld kangoeroes geaaid. Door naar Kings canyon. Helaas was de grote wandeling gesloten door de warmte en doordat er waarschijnlijk een grote schoolklas kwam. We zijn in de kloof geweest en dat was ook erg mooi. Op de camping hadden we gelukkig bedden in een tent en de champagne was ons toegestopt door de jongen die eigenlijk onze reisleider zou zijn.

Woensdag naar Ayers Rock aka Uluru. We hebben de base walk gedaan er om heen, zo'n 10km. We mochten hem helaas niet beklimmen. De Rock is erg mooi. Daarna snel naar de plek voor zonsondergang gereden. Hier hebben we toch champagne kunnen regelen!  Eerst kregen we ze van een vrouw en daarna heeft Miranda en later Elvira ze gewoon gehaald. De mensen moesten er erg om lachen.

Donderdag naar zonsopgang bij Ayers Rock. We gingen naar Kata Tjuta, wat misschien nog wel mooier is dan Ayers rock. Een Walibi in het wild gespot die ons op een paar meter afstand liet komen.
De groep was okay maar niet bijzonder. Er zaten veel mensen in die bang waren dat ze wat te kort kwamen en soms al voor tweede keer gingen eten voordat sommige een eerste keer hadden gehad. 'S avonds hebben we met de meeste bij Annies gegeten en een drankje gedaan wat nog wel gezellig was.

De dagen vliegen voorbij en de indrukken zijn geweldig.
Cheers mate,

The awesome foursome!

• 30 September 2013 - 09:08

Esther:

Nice adventures & lots of champagne :-)!! Klinkt heel goed! Ik weet alleen nog steeds niet wat een liggodile is??? De St Jacobs kruisspin lijkt wel op onze achtpotige vriendjes hier in NL...maar brrrr... en mieren gegeten, ja hoorde het al van Mier via app..dapper.. ;-)
    Wel netjes, dat jullie de drop off fee uiteindelijk niet hoefden te betalen.
    Darwin, Mindil Beach, Kings Canyon, Ayers Rock, Kata Tjuta...het ziet er allemaal awesome uit!! :-) Genietze...ik ga weer aan het werk hier :-P

• 30 September 2013 - 09:35

Ellen:

Geweldog verslag en fijn jullie gezien te hebben via skype en Sabine 2x een half uur gesproken te hebben. Ben genieuwd naar jullie foto's

Grooeten en nog veel plezier

groeten Ellen

• 30 September 2013 - 11:14

Moesje De Roode:

Wat een ervaringen allemaal,en jullie drinken alleen maar champagne(hahaha). Liggodile nooit van
    gehoord. Wat leuk dat jullie zoveel bijzondere beesten zien. Mieren eten lijkt me toch wel heel apart(brrrrrrr) . Geniet vooral van deze bijzonderheden en de zonsondergang.

Dikke knuffels moesje de Roode.

• 30 September 2013 - 12:49

Grietje Steenbeek:

Hallo meiden ,

Wat beleven jullie toch een hoop , en wat een beesten allemaal en mooie natuur .
    Vorige week hebben we toevallig Ayers Rock gezien op tv ,
    En al die verschillende dingen om te eten , vooral die mieren ( Grrrrr )
    De foto's moeten straks een hele belevenis zijn voor jullie , maar ook voor ons allemaal die jullie volgen op de reis.
    Nog veel plezier en goede reis .

Liefs , Papa en Mama

• 30 September 2013 - 19:36

Linda Korenhof:

wat beleven jullie mooie dingen zeg,wat een avontuur!leuk dat we zo jullie reis mee kunnen beleven.nog heel veel plezier.

• 30 September 2013 - 20:11

Corry De Groot:

Meiden,dat ziet er gaaf uit! Prachtig .. IK kan niet wachten op jullie volgende verslag....
    Nog veel plezier, Gr. Corry de Groot

• 30 September 2013 - 20:24

Nico&Sonja:

Howdie Girlzz.

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Champagne drinken en mieren eten, het leven kan zo mooi zijn. Geniet ervan met z'n vieren.