adelaide-Kangaroo Island- Townsville - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu adelaide-Kangaroo Island- Townsville - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu

adelaide-Kangaroo Island- Townsville

Blijf op de hoogte en volg Girlz

09 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

Vrijdag naar Adelaide gevlogen. Een hostel geregeld en in de stad bij wok gegeten. We hadden primeur om voor bijna iedereen, voor het eerst een doggybag te vragen. Het eten was zoveel dat we er zondag nog van gegeten hebben.

Het weekend hebben we doorgebracht op Kangaroo Island. We waren op tour met Groovy Grapes en dat is echt een aanrader! Onderweg hebben we bij een bakkerij wat lekkers gekocht. Tijdens de ferry tocht heeft Denise dolfijnen gespot. De eerste dag hebben we verschillende dingen gezien en gedaan, uitkijkpunt Prospect Hill, vlak naast de Australische zeeleeuwen gelopen die ook babies hadden. Daarna gingen we sandboarden, van de heuvel af op zo'n board is best lastig!Elvira scheurde uit de broek. Als laatste op die dag zijn we naar een koala sanctuary geweest, hier waren veel koala's, kangoeroes en walibi's. Ook waren er babies, dat noemen ze Joeyies. 'S avonds hebben we geprobeerd om op de didgeridoo te spelen, wat ons allemaal is gelukt! Zondags zijn we weer op weg gegaan, eerst naar de Remarkable Rocks. Dit is een grote rotspartij met allemaal verschillende vormen, zo was er een ei waar we van de gids met z'n vieren moesten inklimmen. Daarna een wandeling langs de kustlijn langs de vuurtoren en naar de Admirals Arch, waar we Nieuw-Zeelandse zeeleeuwen hebben gezien van erg dichtbij. Naar de Harriet river gegaan om te kajaken, daar waren we best goed in. Voordat we naar ferry terug gingen zijn we nog langs de eucalyptus distellerie geweest, waar we olie hebben gekocht voor de jeuk van alle insecten. Het waren echt twee super dagen, het is een mooi eiland, het eten was goed en de gids leuk.

Maandag hadden we het plan om Adelaide te verkennen op de fiets, regen gooide echter roet in het eten. We zijn daarom maar de auto in gestapt en naar Barossa Valley gereden. Voor de alcoholisten onder ons, een van de grootste wijngebieden van Australië en zelfs ter wereld waar onder andere Jacobs Creek wordt gemaakt. Deze plantage is echt groot. Ook was er een plantage van Miranda wijnen! We wilden naar de boerderij uit McLeods daughters maar deze is tegenwoordig voor publiek gesloten helaas. 'S avonds hebben we door harde wind en kou de tent om geboekt naar een cabin, waar het helaas nog steeds koud was.

Dinsdag begonnen aan onze trip richting de Great Ocean Road. Hiervoor zijn we nog naar de Grampians NP geweest. Dit is een park met vele watervallen en uitzichten, waaronder de balconies. Door de schoolvakantie en het slechte weer was het lastig om een slaapplek te vinden in Halls Gap, uiteindelijk in een nieuw motel geslapen met elektrische dekens. De volgende dag begonnen met een wandeling richting de Pinnacles. Deze tocht ging over rotsen en er zaten een paar steile stukken tussen. Nadat Elvira in de spagaat al had gelegen, viel Miranda een meter of acht naar beneden van een gladde trap. Dikke enkels, heup en duim hield ze er aan over. Snel de auto in gestapt om de regen uit te gaan. Tower Hill Reserve was helaas gesloten en bij Logans beach waren de walvissen helaas al weg. De eerste stop van de GOR was Bay of Islands, een schitterende plek. We waren erg koud en nat en hebben daarom besloten op tijd naar hostel gegaan.

Donderdag drie oktober, zonder drankje maar wel met de liedjes ingezet;) klein stukje terug gereden om de GOR te vervolgen. Via de grotto, de ingestorte London Bridge, the Arch en Loch Ard Gorge, naar de 12apostelen en Thunder Cave, waar de golven in de grot het geluid van de donder maakten. Bij Great Ocean Road Wildlife park kregen we de kans om herten, emoes en kangoeroes te voeren. Daarnaast ook dingo's en Alpaca's gezien. Onderweg naar Cape Otway eindelijk koala's in het wild gezien, van best dichtbij nog! Vlakbij Apollo bay hebben we een stukje gewandeld door het regenwoud.

Het einde van de GOR bracht ons een stuk beter weer, droger en eindelijk wat warmer. Richting Melbourne vertrokken. De stad in was lastig maar uiteindelijk snel een camping gevonden. We hebben een stukje van de Cosmopolitan walk gedaan voordat we richting het einde van de middag naar St Kilda zijn gegaan. Op de pier hebben we pinguïns gespot, kleintjes met een blauwe gloed. Daarna gegeten bij een leuke pub, big mouth. Zaterdagochtend in de stad graffiti bekeken, er is een hele wandeling door het centrum. Daarna lunchen en even shoppen. Sabine heeft een broek gescoord. De winkelstraat was sfeervol met diverse bandjes, waarbij Woodstock er uit sprong.

'S avonds vlogen we richting Cairns met een budget maatschappij, dat was wennen, geen eten en drinken onderweg. In Cairns hebben we in een Girls Hostel gelogeerd, waar we onze eigen kamer hadden met de awesome foursome. Zondag gelijk op tour naar Great Barrier Reef, een dag relaxen op een boot en snorkelen tussendoor bij Michaelmas en Paradise Bay. Dat konden we wel gebruiken na alle drukte en moeilijkheden af en toe. 'S avonds gegeten bij Woolshed waar je tegen betaling van een drankje eten kreeg.

Maandag was tijd om de auto op te halen. Natuurlijk hadden we weer problemen met onze vrienden van Europcar. Uiteindelijk hebben we een bijna nieuwe Volkswagen Jetta mee gekregen waar we onze bagage geheel in kunnen passen. We waren al onderweg maar bedachten dat onze goon (wijn) nog in het hostel stond, dus zijn we snel terug gereden. Uiteindelijk naar Townsville gereden.

Dinsdag naar Magnetic Island geweest met een ferry. De verhalen waren erg goed maar het viel ons enigszins tegen. Het was een eiland met mooie stranden en baaitjes. We wilden eerst gaan fietsen maar Denise was te ziek hiervoor, heuvels van 14% zijn best steil. We konden de fietsen inruilen voor een moke, een klein jeepversie van een Barbie wagen. Elvira kon niet laten om daadwerkelijk ook de Barbie variant te kiezen, met roze bekleding en wieldoppen. Hiermee zijn we het eiland rond gegaan naar cockle bay, Arcadia en HorseShoe Bay. We hebben gezwommen en hebben krabben, anemonen en levende schelpen gezien. Als laatste hebben we de Forts Walk gedaan, langs stukken uit WOII waar weinig van over was, meestal zag je alleen de fundering nog. Boven was er nog een klein fort waarbij je uitzicht had over een aantal baaien. Op de track zouden veel koala's moeten zitten, we hebben ze helaas niet gevonden.

Vandaag zijn we naar Airlie Beach gereden waar we morgen naar Whitsundays gaan.

Sleep Tight, don't let the bed bugs bite!

• 09 Oktober 2013 - 10:08

Kelly:

Eerst het belangrijkste: Uiteraard kies je dan voor de roze Barbie variant! Zou ik ook absoluut hebben gedaan!

Verder: jullie hebben toch wel foto's van Elvira d'r broek whahahaha! Kan ook echt alleen jou gebeuren!

Het klinkt allemaal echt super mooi! Nemen jullie ook wel een beetje jullie rust? Hard werken hoor, dat gereis!

Have fun!

• 09 Oktober 2013 - 19:07

Esther:

Hola senoritas!! Klinkt super vet...een roze barbie jeep ;-) ...jullie blijven lekker bezig zo te lezen.. :-) veel plezier en gr uit Mexico..ik ga weer verder luieren...;-)

• 09 Oktober 2013 - 21:20

Moesje De Roode:

wat fij n meiden, weer wat te horen over jullie avonturen, een scheur in je broek elvier
    wat maakt het uit(haha) ik hoop dat de schade bij miertje verder meevalt,gewoon verder
    strompelen! En Niesie een handje pillen, en doorgaan. Sabine jij bent de enige die normaal
    functioneert(hahahaha) Ik heb zo de indruk dat jullie je wel vermaken.

Het gaat jullie goed en vele xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx moesje de roode.

love jullie

• 10 Oktober 2013 - 09:36

Brenda De Vries:

Howdy mates, klinkt helemaal top wat jullie meemaken, krijg helemaal heimwee, als ik dit zo lees zit ik al bijna bij het reisbureau ... :-) jullie genieten er super van met af en toe wat kleine tegenslagen maar volgens mij voornamelijk top momenten. hilarisch natuurlijk zo'n rose auto met 4 meiden hihih leuk hoor.
    Geniet lekker van airlie beach en de stranden van Whitsunday, adembenemend mooi !! (vond ik ..)
    Veel plezier nog meiden met zun viertjes !!

• 10 Oktober 2013 - 12:56

Thil Van Evelingen:

erg leuk om jullie verslag van de reis te lezen ik heb de atlas er naast liggen en zie waar jullie zijn.
    Er is veel te zien,.. geniet er maar van.nog een goede reis groetjes oma thil