Brisbane - Byron Bay - Blue Mountains - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu Brisbane - Byron Bay - Blue Mountains - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Girlz Tour - WaarBenJij.nu

Brisbane - Byron Bay - Blue Mountains - Sydney

Blijf op de hoogte en volg Girlz

29 Oktober 2013 | Australië, Sydney

De laatste week is in gegaan.

Wie denkt dat Sabine niets overkomt, laten we jullie even wat anders vertellen. In Airlie Beach had ze zo'n dorst dat ze zich vergreep aan de afwasmiddel, die verdacht veel leek op limonade. Daardoor mag ze de rest van haar leven vloeken. Vrijdagavond in Brisbane had ze een oordopje in haar oor gestopt die vervolgens afbrak en geen gat meer openliet. Met moeite en behulp van naald, pincet en doorzettingsvermogen is het gelukkig gelukt om hem er uit te krijgen.

Vrijdagavond hadden we gegeten bij het voor de meeste bekende Vapiano's, eerst nog een rondje door de stad gelopen en uiteindelijk een klein drankje gedaan in de bar bij het hostel.

Zaterdag zijn we verder op pad gegaan. Op de weg naar Lone Pine Koala Sanctuary zijn we bij Mount Coot-Tha gestopt. Op deze heuvel heb je een prachtig uitzicht over Brisbane. De sanctuary was echt geweldig, natuurlijk zijn we op de foto gegaan met een koala op onze armen. Verder hebben we struisvogels, wombats, tasmanian devils en eindelijk het vogelbekdier gezien. Het was erg cool om allemaal te zien.

We zijn doorgereden naar Byron Bay waar we de nacht hebben doorgebracht. Byron Bay is een sfeervol surfersdorpje. We hebben een dansje en drankje gedaan bij Beach Hotel, waar de DJ goede muziek draaide. Op de terug weg en eigenlijk de hele nacht regende het zoals we dachten dat het alleen in Nederland kon. Normaal hebben we al niet veel personal space in de tent, maar deze nacht hebben we gespoond en haar gehapt. Gelukkig viel de schade uiteindelijk mee.

Zondag hebben we onze roadtrip vervolgd. De radio hard op ondermeer Talk dirty to me, ons favoriete nummer van de vakantie. We zijn in Byron Bay naar het strand gegaan, maar helaas geen surfers. Daarna de vuurtoren bekeken, wat het hoogtepunt moet zijn van Byron Bay. De volgende stop was Coffs Harbour, bekend om de Big Banana, plantages en dolfijnen die rondom de surfers spelen. Er waren een paar surfers en wakeboarders maar helaas geen dolfijnen. Ten slotte gegaan naar Port Macquarie, waar helemaal niks op het strand te zien was. De avond hebben we doorgebracht in Laurieton en wacht ons nog 370km naar Sydney.

Maandagochtend vroeg op pad richting de Blue Mountains. Tussendoor zijn we nog gestopt in Newcastle waar weinig te beleven was. Tot dat we bij Glenbrook aankwamen, wisten we nog steeds niet of we het park in mochten. Gelukkig kregen we groen licht voor een belangrijk deel van het park, maar er waren veel waarschuwingen van kracht voor dezelfde middag nog. Ze waren bang dat door hoge temperatuur (35graden) en de harde wind drie vuren bij elkaar zouden komen.

Gelukkig was het bijna de hele tijd windstil en konden we onze tocht veilig afleggen weliswaar alles met de auto. We zijn begonnen bij Echo Point, een uitzichtpunt waar je onder meer de 3sisters en Mount Solitary, die net zo groot is als Ayers Rock, kon zien. De Blue Mountains danken hun naam aan de blauwe gloed die ze krijgen doordat eucaplytusbomen een bepaalde olie afscheiden die door de zon wordt verlicht. Het is een echt een unieke ervaring, niet te beschrijven om de saffier blauwe kleur te zien over de bergen en in het dal.

Daarna zijn we met de railway naar drie andere uitkijkpunten, Outlooks, geweest. Een was de steilste ter wereld waar je ook de stoel in cliffhanger stand kon zetten zodat het net leek of je naar beneden stortte. Bij een ander was er een ouderwets mijnwerkers dorpje te zien en bij de laatste ging die over een klif heen met een waterval die nu redelijk droog stond, maar toch nog indrukwekkend was. Daarna zijn we begonnen aan de Cliff drive wat eigenlijk weinig voorstelde, behalve dat het er diverse uitkijkpunten waren onderweg. Tegen zonsondergang zijn we het park uitgegaan door enige smogwolken, maar nog steeds geen vuur gezien. Bij Prospect, 30 km buiten het centrum van Sydney, hebben we een motel gescoord om de nacht door te brengen.

Dinsdag zijn we begonnen aan onze tocht naar Sydney. Alhoewel de kilometers weinig waren, heeft het ons meer dan een halve dag gekost om bij een hostel te komen. Eerst zijn we naar de VVV gegaan in Darling Harbour. We hebben drie keer een rondje moeten rijden om daar te komen. Het tweede rondje was het zelfde als de eerste keer. Uiteindelijk hebben we half Sydney gezien en heeft een vriendelijke taxi chauffeur ons de makkelijke weg kunnen vertellen, wat we wel wisten te vinden. Na de VVV naar het hostel gegaan waar we niet konden parkeren. Tegenover was de garage gelukkig het eerste half uur gratis. Uiteindelijk hebben Sabine en Elvira hun charmes in de strijd gegooid en hebben we voor 8 dollar gestaan tot de volgende ochtend, terwijl het eigenlijk over de 100 dollar zou zijn geweest.

Woensdag eindelijk de stad in. We zijn begonnen met de wijk Circular Quay, waar het opera house te zien is en de harbour bridge. We hebben ze van bijna alle kanten gezien. Daarna lekker geluncht en door de royal gardens gelopen. Vanuit de sky tower hebben we heel Sydney kunnen bekijken. Na een korte stop in het hotel zijn we verder gegaan naar Darling Harbour, waar we lekker langs het water hebben gegeten bij de goede Italiaan Olive. Wederom kregen we goede korting, een fles wijn voor de prijs van 3 glazen terwijl we ook al een goede deal hadden voor voor- en hoofdgerecht. Na het eten hebben we nog het opera house bij avond bekeken.

Donderdag hebben we de tram gepakt over het water zodat we aan de andere kant van de brug bij Milsons point de Harbour Bridge en wederom het Opera House konden bekijken vanuit een andere hoek. Hierna hebben we flink geshopt in Chinatown. 'S Middags met het hostel naar Bronte en Bondi Beach gegaan. Het strand was leuk om te zien, vooral omdat Sabine de lifeguards herkende van de TV serie. Het water was wel erg koud dus konden we helaas niet zwemmen. Bij de trip zat ook een gratis barbecue en gratis goon. 'S avonds hebben we onze rekeningen bekeken en zagen we dat we het geld van de tour in Alice Springs in zijn geheel is terug gestort. Stiekem zijn we gratis op tour geweest! Goony Girl Miranda heeft ons hierbij van de drank voorzien. Daarna zijn we de stad in gegaan naar club Ivy. De club heeft drie verdiepingen met onder andere een zwembad. Alleen de onderste was open. De muziek was leuk, maar het was erg druk. We hebben lekker gedanst.

De volgende dag moesten we uitchecken voor tien uur. Sabine haar spullen naar beneden gebracht en met zijn allen daarna naar het volgende hostel de rest weggebracht. Daarna was het chilltime. We zijn naar Manly Beach gegaan, waar we een uurtje plat hebben gelegen. Als afscheid/galgenmaal voor Sabine zijn we lekker sushi gaan eten als laatste lunch met een flesje wijn. In het hostel moesten we afscheid nemen, zo rot na zeven geweldige weken. Sabine, we gaan je missen, an awesome threesome just isn't the same.

Helaas moesten we toch verder. 'S Avonds zijn we over de markt gegaan in Chinatown en naar Hyde Park waar een soort Leiden Culinair was met Aziatisch eten.

Zaterdag uitgeslapen voor ongeveer de eerste keer deze reis. We waren natuurlijk al ruim op tijd wakker. We zijn naar Sea World geweest, de grootste ter wereld. We hebben veel beesten gezien waaronder de Dugon, waar er wereldwijd maar zes in gevangenschap leven. Hierna even geshopt waar Denise eindelijk haar spijkerbroek kon kopen. Ook een lekkere massage gescoord. In de avond naar Darling Harbour waar een Latin festival zou moeten zijn. We hebben echter er weinig van gezien. Ook het vuurwerk wat normaal gesproken is, ging niet door uit respect voor bosbrand slachtoffers. We hebben nog een rondje gedaan langs de haven waarbij Miranda er uit werd gepikt door een entertainer. Hij ging met een kettingzaag jongleren en met zijn fiets kunstjes uitvoeren. Daarna toch iets van het Latin festival gevonden, een leuk Spaanstalig bandje waar we op gedanst hebben. Hierna terug richting hostel en uiteindelijk nog naar Side Bar geweest. Daar was weinig te beleven.

Zondag, de laatste dag voor ons, zijn we lekker in de Botanics Gardens gaan relaxen en ons inlezen voor het volgende avontuur: Nieuw-Zeeland.

Flashpackers

• 29 Oktober 2013 - 10:55

Esther:

BONDI Beach...ik krijg meteen een déjà vu van een fles heeeeerlijke rosé :-)...
    Een soort Leiden Culinair en Vapiano, zijn jullie toch een beetje 'thuis'... ;-)
    En nu on to the next adventure!! Ik lees jullie weer..

Dikkes zoenen uit een storm- en herfstachtig NL,
    E.

• 29 Oktober 2013 - 11:15

Moesje De Roode:

Ha meiden. leuk om jullie verslag weer te lezen. Eindelijk heeft Sabine dan toch ook iets bijzonders
    meegemaakt(was al zoooooo saaaaiii) haha.Nu ik hoop dat jullie ook in Nieuw-Zeeland weer het nodige
    meemaken en vooral mooie dingen zien.

Dikke kus voor julie. Moesje de Roode

• 01 November 2013 - 18:56

Grietje Steenbeek:

Hallo meiden .
    7 weken Australië zitten erop ,Het lijkt , als ik het zo lees , een grote verzameling van mooie dingen , dieren en veel natuur . De laatste dagen hebben jullie van Sydney genoten.
    lekker veel gezien en plezier gemaakt , maar daar zijn jullie toch wel goed in .
    Jammer , da Sabine al weer terug moet , maar we wachten vol spanning op een aantal foto's.
    Veel plezier bij jullie verdere reis.